| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
-Z- Stammis
Registreringsdatum: 15 september 2007 Inlägg: 390 Ort: Mölnlycke
|
Postat: lör nov 07, 2009 4:28 pm Rubrik: |
|
|
Super!!!!!! Jarre att du har M205 som test förpackning ,jag menar 3.8liter hade känts tufft att ställa undan om man inte hade varit nöjd.
Har beställt ett prov så får man testa lite vilket är kul  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
-Z- Stammis
|
Postat: fre nov 13, 2009 6:59 pm Rubrik: |
|
|
Har provat M205 för första gång idag och är nöjd när det gäller att den är dryg samt lätt torkad dock när det gäller klippet i medlet av vaktar jag lite med min uppfattning då objektet i frågan var i för bra skick så att säga
eric.u: när det gällde Saaben du gjorde så kan den vara mycket "mjuk" i lacken och därför får man ett snabbt resultat har själv stöt på några sådana äldre saabar som det räcker med enbart FF för att få ett mycket bra resultat på kort tid men visst känns M205 lovande  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
-Z- Stammis
|
Postat: fre nov 13, 2009 7:01 pm Rubrik: |
|
|
Glömde att skriva att jag använde M205 med TT samt blå trissor  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
-Z- Stammis
|
Postat: tis feb 02, 2010 10:04 pm Rubrik: |
|
|
Jag har snart gjort slut på min test flaska med M205 och kan nog säga så här att detta har blivit min nya favorit som för mig kommer att ersätta nya SF för mig i alla fall.
Den är MYCKET lättare att torka av än SF.
Snabbare att jobba med
Jag upplever dock att SF har mera cut i sig/omgång dock tar detta för lång tid enligt mig.Man kör bara 2 omgångar med M205 för samma cut så att säga och ändå tjäna tid på detta enligt mitt sätt att jobba.
M205 kräver dock mera medel än SF men inget onormalt.
M205 är lagom fet men inte så fet som SF är som jag tycker är för fet enligt min egna smak(TAR FÖR LÅNG TID ATT BRYTA NER TYCKER JAG).
Fyll gärna på med era erfarenheter......
www.z-bilrecond.se |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Porta Moderator
Registreringsdatum: 28 augusti 2006 Inlägg: 3080 Ort: Piteå
|
Postat: tor feb 04, 2010 5:03 pm Rubrik: |
|
|
Jag har kört väldigt lite av 205, men av det lilla så kan jag säga att jag är mer än nöjd. Att den är enkel att torka av är ett stort plus men på mörka lacker så är både super- och final finish en aning vassare när det gäller glansen.
Om jag skall fortsätta jämförelsen med Menzerna så är Meguiars en aning mindre odryg, men det har man igen i tid - om det är en viktig faktor.
-Z-, jag läste ovan om att du körde den med TT och blåa pads, men har du testat den med roterande? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
-Z- Stammis
|
Postat: fre feb 05, 2010 9:42 am Rubrik: |
|
|
Nej porta. jag har ej testat detta ännu men det kommer  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Porta Moderator
|
Postat: lör feb 13, 2010 2:32 pm Rubrik: |
|
|
| -Z- skrev: | Nej porta. jag har ej testat detta ännu men det kommer  |
-Z-, hunnit testa med roterande ännu? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
-Z- Stammis
|
Postat: fre jul 02, 2010 9:41 pm Rubrik: |
|
|
Nu har jag testat en hel provförpackning av MG 105 också och även köpt mer av denna produkt och varför har jag gjort det nu då
jo, för att den är mycket snabbare att använda än menzernas medel utan tvekan och har även blivit min absoluta favorit samt även MG 205, mycket användar vänliga enligt mig och borde därför var lättare att använda för nybörjare än vad Menzerna är som kan krångla en del även för mig som använt Menzerna i ca 3år eller kanske mer
MG fördelar: snabb att bryta ner,snabbt resultat,bra slutfinish(både 105 samt205) mycket lättorkad.
MG nackdelar: Dammar mer än Menzerna,ibland lite för snabb, inte lika dryg som Menzerna,Fungerar inte så bra på plast lycktor av någon anledning.
Men i det stora hela så det en mycket posetiv upplevelse av MG
www.z-bilrecond.se |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mortil Moderator

Registreringsdatum: 18 oktober 2006 Inlägg: 1191 Ort: Bankeryd
|
Postat: fre jul 02, 2010 11:39 pm Rubrik: |
|
|
kul måste ta o testa meguiars lite mer. jag och extreme testade det lite i mitt garage en gång mot powerfinish . båda medlen på lammull och roterande och på samma varvtal.
Närmast kameran är Menzerna. Vill minnas att powerfinishen blev avverkad snabbare i detta test och lämnade blankare yta och mindre repor.
sen är de ju skillnad på och köra lammull och vanliga hättor. (tycker iaf jag) _________________ Poler och Foto tokig.
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Tantrum Forumräv
Registreringsdatum: 09 november 2008 Inlägg: 155
|
Postat: lör jul 03, 2010 11:52 am Rubrik: |
|
|
Nu har jag kört #105 och #205 ganska lite, men jag upplever att de skiljer sig rätt markant från Menzernas motsvarande produkter.
Meguiarsmedlen tjänar på att köras snabbt och hårt då de inte bryts ned på samma sätt som Menzerna. 205:an går iofs. att arbeta ganska länge men då inte i syfte att plocka repor, utan för att få upp glansen.
Både #105 och #205 får jag att funka bäst genom att först sprida ut medlet jämnt över ytan på låg hastighet och sedan direkt gå upp till rätt höga varv med en del tryck och köra tills medlet nästan torkar upp. Då dammar de rätt lite och klipper bra också. Beroende på trissa, tryck och varvtal kan man justera avverkningen efter lacken också, på ett lite bättre sätt än med Menzerna tycker jag.
En rätt irriterande grej med Meguiarsmedlen är dock att jag ofta får lite småstänk som sen sätter sig väldigt hårt. Varken fuktade dukar, IPA, quick detailer eller "våld" får bort prickarna enklare, så man får bara vara lite försiktig  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Porta Moderator
|
Postat: lör jul 03, 2010 1:07 pm Rubrik: |
|
|
205 skall inte jobbas länge, som någon skrev utan det skall svepas över ytan ett par ggr.
205 är en bra polish, inget snack om saken men jag tycker att t.ex. Final finish plockar en högre glans, och det är även vad många i Usa tycker.
105 är även den bra, men väldigt odryg och det är även precis som tantrum skrev, problem med damm och skvitter, som kan sitta väldigt hårt. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|